Minggu, 15 Mei 2011

NGELMU KESUCIAN

Ini adalah wewarah dari Raden Ngabehi SOEKINOHARTONO, pendiri paguyuban Sumarah.

Tiyang ngudi ngelmu kasucian punika gawat kaliwat liwat, menawi kita kirang titi lan waspada, saged tergelincir wonten margining panasaran. Kamangka lampahing Ngelmu Sumarah kita punika tansah lumampah terus. Lampahing ngelmu sering nglangkungi gawat lan rumpil.

Saklebeting Iman kita wonten lelampahan ingkang tansah lelawanan (ngaler-ngidul), inggih punika Khaqiqi lan Batal, leres lan lepat, sae lan awon lan sapiturutipun.

Manah Batal sering mowor sambu, ngaken manawi piyambakipun ugi Allah utawi khaqiqi, mangka wujudipun tunggal saawak kita, ugi saged suka piwulang, tuntunan, dhawuh, keterangan ingkang mawarni-warni sanget, menawi kirang titi lan waspada, saged di pun pengaruhi dening ingkang mowor sambu wau.

Menawi ingkang mowor sambu wau ingkang pidhato, sadaya para kadang ingkang mirengaken raosipun mboten sakeco sarta mboten pitados maksud ingkang dipun andharaken wau, satemah nukulaken manah gela, cuwa, bimbang, mboten marem sarta mboten pitados. Akibatipun lajeng sami mangu-mangu anggenipun badhe ngudi Ngelmuning Allah. Punika sadaya dhedhasar saking kenyataan,
sauger tiyang ingkang dipun tunggangi dening ingkang mowor sambu wau, inggih punika akibatipun ingkang mirengaken tetep sami mekaten. Menawi saking Allah lumantar khaqiqi, raosipun sakeco lerem tentrem ayem. Warahipun saged ngengingi dhateng para hadirin kanthi tenang, suraosipun wewarah saged katampi kanthi cetha lan terang.

Menawi sampun kathah wewarahipun, kedah ngatos-atos saha titi waspada sampun ngantos wonten ingkang mowor sambu ngaken-aken Allah. Sarehing dereng mangertos pundi ingkang leres lan pundi ingkang lepat, menawi wonten kenyataanipun, punika saking Allah lumantar khaqiqi, menawi mboten wonten kenyataanipun, punika saking ingkang mowor sambu wau. Wewarah saking ingkang mowor sambu kalawu, adhakanipun asring anonjolaken dhiri, rumaos celak dipun sihi dening Allah piyambak, remen mandhiri, rumaos leres piyambak, remen dipun sanjung sanjung ing liyan, ingalembana, dipun puji puji, dipun aosi sanget, jalaran di pun tuntun dhateng kaluhuran lan kemakmuran, remen sugih raja brana, remen anjamah dateng wanita ingkang dipun kajengaken. Menawi sampun termashur lajeng anggadhahi watak sapa sira sapa ingsun, makaten sapiturutipun. Menawi lepat dipun bucal ing liyan, menawi leres dipun anggep saking pakartinipun piyambakipun. Tuntunan saking ingkang mowor sambu punika menawi dipun gega, saya dangu saya berkembang, kumaluhur, egois. Punika tumrap dhaleng sok sintena kemawon.

Artinya :
Orang menjalani Ilmu Kesucian itu sungguh gawat sekali, apabila kita kurang teliti dan waspada, dapat tergelincir masuk ke dalam jalan yang sesat. Jalannya Ilmu Sumarah terus berjalan. Jalannya Ilmu sering sekali melalui jalan yang gawat dan sangat sulit. Di dalam Iman kita selalu ada perjalanan yang selalu berlawanan, yaitu khaqiqi dan Hati Setan, benar dan salah, baik dan buruk, dan seterusnya.

Hati Setan sering kali menyamar, mengaku bahwa dia juga Allah atau khaqiqi, padahal selalu berada menyatu di dalam tubuh kita, dapat juga memberikan pelajaran, tuntunan, sabda, keterangan yang bermacam-macam sekali, apabila kita kurang teliti dan waspada, kita dapat di pengaruhi Hati Setan yang menyamar itu.

Apabila Hati Setan yang menyamar itu yang berbicara, semua saudara yang mendengarkan akan merasa tidak enak dan tidak percaya akan maksud yang di katakannya itu, sehingga akan menimbulkan rasa kecewa, bimbang, tidak puas dan tidak percaya. Akibatnya lalu menjadi ragu ragu di dalam akan menjalani Ilmu-Nya Allah. Ini semua berdasarkan kenyataan bahwa apabila yang berbicara itu orang yang di gerakkan oleh Hati Setan yang mendengarkan selalu demikian itu.

Apabila dari Allah dengan perantaraan khaqiqi, rasanya enak tenang tenteram. Yang di ajarkannya dapat menyentuh hati para hadirin dengan tenang, maknanya dapat di terima dengan terang dan jelas. Apabila pelajarannya sudah banyak, haruslah berhati-hati, teliti dan waspada, jangan sampai ada pelajaran yang berasal dari Hati Setan yang menyamar itu.

Pelajaran dari Hati Setan yang menyamar itu sering kali berwujud menonjolka diri, merasa yang paling dekat dan dikasihi oleh Allah, senang menonjolkan namanya sendiri, merasa yang paling benar sendiri, senang di sanjung-sanjung oleh orang lain, di puji puji, sangat di hargai dan di hormati karena di bimbing ke keluhuran dan kemakmuran, senang kaya harta benda, senang bermain perempuan, apabila sudah termashur lalu mempunyai sifat sombong, arogan, apabila salah di lemparkan ke orang lain, apabila benar di akuinya dari tindakkannya atau pekerjaannya sendiri.

Tuntunan di Hati Setan yang menyamar itu apabila di percaya dan diikuti akan membuat sifat orang yang di gerakkan oleh Hati Setan yang menyamar itu menjadi semakin berkembang menjadi semakin merasa luhur martabatnya, egois. Hal tersebut berlaku untuk siapa saja.

Tidak ada komentar: